Pozycjonowanie Lokalne – Co to jest NAP ?

W przypadku lokalnych biznesów nie musisz zmagać się z ogólnopolską, a nawet światową konkurencją. Pozycjonowanie jest wtedy łatwiejsze, a nakłady finansowe niższe. Lokalne firmy warto pozycjonowanie za pomocą wizytówek NAP. Google coraz bardziej personalizuje wyniki, wykorzystując do tego geolokalizację. Dzięki temu użytkownicy otrzymują wyniki, które są najbliższe miejscu ich pobytu. Dobrze byłoby, gdyby Twoja firma to wykorzystała.

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne to działania, które kładą nacisk na optymalizację pod wyniki wyszukiwania dla danego regionu. W pozycjonowaniu lokalnym chodzi o to, by użytkownik otrzymał wynik z tego obszaru, w którym znajduje się siedziba lub odział firmy. Nie zawsze jest to realizowane za pomocą upychania w treści strony fraz podobnych do „fryzjer damski Mrągowo”. Pozycjonowanie lokalne można prowadzić za pomocą dodania mapki dojazdowej do witryny i umieszczenia wpisów w serwisach zrzeszających firmy.

W pozycjonowaniu lokalnym wykorzystuje się często NAP (skrót od Name, Adress, Phone), czyli wizytówkę z danymi kontaktowymi i adresowymi. Wizytówka ta może być zamieszczona w Google, na serwisach społecznościowych i w bazach firm. W tym przypadku ważne jest, by dane w NAP stale aktualizować. Jeżeli coś się zmienia, należy natychmiast dokonywać zmian w wizytówkach, by nie wprowadzać potencjalnych klientów w błąd.

Dlaczego warto pozycjonować się lokalnie?

Firmy, które działają w konkretnym mieście lub na określonym obszarze praktycznie zawsze mają jakąś konkurencję. Czasami jest ona mniejsza, innym razem większa, ale, tak czy inaczej trzeba „wybić” się nad nią. Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu trafią do Ciebie nawet tacy klienci, którzy do tej pory nie mieli pojęcia o istnieniu Twojej firmy. Załóżmy, że prowadzisz wulkanizację w centrum Polski i w Twoim mieście jakiemuś podróżnemu pękła opona. Wystarczy, że wpisze on słowo „wulkanizacja” na swoim smartfonie czy tablecie, a w odpowiedzi otrzyma wizytówkę Twojej firmy i mapkę dojazdową.

Druga sprawa jest taka, że ilość użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych stale rośnie. To otwiera jeszcze większe możliwości dla geolokalizacji. Google dopasowuje wyniki lokalnie bez względu na to, czy użytkownik w zapytaniu wpisuje nazwę miasta, czy nie. Obecność w mapach Google staje się w świetle tego wręcz koniecznością. W pozycjonowaniu lokalnym chodzi o to, by jak najbardziej umożliwić potencjalnym klientom dotarcie do danej firmy.

Ogromną zaletą pozycjonowania lokalnego jest fakt, że bardzo dobre wyniki można osiągnąć przy stosunkowo niewielkim nakładzie kosztów. Nie ma konieczności inwestowania w normalny zakres pozycjonowania, bo w takim przypadku jest to po prostu niepotrzebne.

Jak pozycjonować się lokalnie?

1. Używać nazwy miasta na stronie internetowej

Stronę można zatytułować przykładowo Wulkanizacja Łódź „Maximus”. Dobrze jest też wpleść informację o mieście w treści strony www. Umiejętne wykorzystanie nazwy miasta da robotom Google do zrozumienia, że nasza firma działa lokalnie i uwzględni ją podczas prezentowania wyników.

2. Określić meta discription

Frazy z nazwą miejscowości powinno się dodać także w meta discription. Mimo iż znacznik ten od jakiegoś czasu nie jest już czynnikiem rankingowym, to i tak nadal ma znaczenie dla widoczności strony. Uzupełnienie sekcji z meta description to dosłownie chwila, dlatego nie powinno się tego elementu bagatelizować.

3. Stworzyć wizytówkę Google

W wizytówce Google powinien znaleźć się dokładny adres siedziby firmy, jej oddziałów lub punków, a także numery kontaktowe, adresy e-mail, adres strony internetowej i logo firmowe. Warto zamieścić też informację o dniach i godzinach działania firmy. Dodatkowo można uatrakcyjnić wizytówkę zdjęciami i filmikami prezentującymi siedzibę firmy, proces produkcji lub sposób wykonywania danych usług.

4. Dodać mapkę Google na stronę

Ułatwi ona trafienie do siedziby firmy osobie, która otrzymała naszą stronę w wynikach wyszukiwania i ją odwiedziła. Mapka powinna znaleźć się albo na stronie głównej, albo w zakładce Kontakt. Dzięki niej użytkownik będzie mógł rozeznać się w planie miasta czy miejscowości i trafić do firmy z łatwością.

5. Dodać wpisy do serwisów zrzeszających firmy

Serwisy takie jak zumi.pl, yellowpages.pl czy lokalizator-firm.pl również mogą działać na naszą korzyść. Istotne jest tylko to, by dodać tam pełne dane kontaktowe i adresowe, a także wszystkie te dane, które umieszczamy w wizytówce Google i odpowiednio zoptymalizować treść pod kątem fraz kluczowych. Większość z takich serwisów jest dość dobrze wypozycjonowana, a co za tym idzie, istnieje szansa, że pozyskasz dzięki nim nowych klientów.

W BackLink24 wypozycjonujemy lokalnie każdy biznes. Dla naszych klientów tworzymy wirtualne wizytówki oraz katalogi NAP, które ułatwiają potencjalnym klientom dotarcie do siedziby firmy. Pozycjonowanie lokalne realizujemy w taki sposób, by jak najbardziej zwiększyć widoczność firmy w wynikach wyszukiwania i by użytkownicy mieli możliwość łatwego skontaktowania się z firmą.