Tematyczne linkowanie

Czy pozycjonowanie jest ważne w branży farmaceutycznej?


Branża farmaceutyczna w Polsce jest bardzo rygorystycznie regulowana. Wpływa to nie tylko procesy produkcyjne i dystrybucyjne, ale też na działania marketingowe podmiotów funkcjonujących na tym rynku. Reklamowanie leków i produktów leczniczych jest obarczone pewnymi restrykcjami, zarówno jeśli chodzi o reklamy w telewizji, jak i w Internecie. Pozycjonowanie stron to jednak zakres działań, w ramach którego można działać do woli, gdyż nie jest to uznawane prawnie za działania reklamowe. Warto więc zwrócić na to uwagę, gdyż to sposób na efektywne pozyskiwanie klientów i budowanie wizerunku marki.

Pozycjonowanie witryn z branży farmaceutycznej

Konkurencja na rynku farmaceutycznym jest na tyle duża, że trudno o przebicie się do świadomości klienta. Reklamy w telewizji i radio to zdecydowanie za mało, gdyż pozostaje to niezbyt efektywne. Osiąganie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google jest świetnym uzupełnieniem działań marketingowych z zakresu bezpośredniego pozyskiwania klientów, jak również promowania wizerunku marki.

Działania z zakresu SEO i pozycjonowania mogą dotyczyć podmiotów, takich jak:

· apteki stacjonarne i internetowe,

· hurtownie,

· dystrybutorzy i właściciele marek z branży farmaceutycznej.

Jako że bezpośrednie reklamowanie leków w Polsce jest zakazane prawnie, powyższe podmioty nie mogą zachęcać do stosowania takich produktów. Mogą jednak przekazywać treści w celach informacyjnych i robić to przy pomocy swoich witryn. Pozycjonowanie ich i sam proces optymalizacji, dzięki któremu strony osiągają większe ilości wejść, nie jest niezgodny z prawem.

Charakterystyka pozycjonowania w branży farmaceutycznej

Większość standardowych produktów dostępnych na rynku może reklamować się w dowolny sposób. Nie dotyczy to jednak leków, gdyż takie reklamy są zakazane. Można jednak bez ograniczeń wykorzystywać metody, takie jak content marketing. Tworzenie wartościowych treści odpowiadających na pytania pacjentów związane ze zdrowiem pozwala generować ogromne ilości wyświetleń. Można w nich bez namawiania do korzystania z konkretnych leków promować konkretne produkty poprzez informowanie o ich zastosowaniu w określonym kontekście. Takie działania są niezwykle skuteczne, a dzięki odpowiednio dobranym frazom kluczowym może to okazać się jedna z najtańszych metod na dotarcie do klienta.

Jak osiągnąć wysoka skuteczność SEO w branży farmaceutycznej?

Chcąc osiągnąć najlepsze rezultaty w wynikach sprzedaży lub po prostu w ilości wejść na stronę w branży farmaceutycznej, warto podejść do tego tematu bardzo indywidualnie. Jako że w branży panuje ogromna konkurencja, przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań należy przeprowadzić rzetelny audyt SEO, w którego skład wejdzie analiza słów kluczowych. Niektóre z nich będą na tyle oblegane, że jakiekolwiek działania mogą ni przynieść żadnego rezultatu, co tylko powoduje wzrost kosztów. Dzięki znalezieniu odpowiednich słów kluczowych i analizie konkurencji, można jednak zacząć generować dużych ruch nie wydając na to ogromnych środków.

Słów kluczowych zawsze należy szukać tak, jakby było się pacjentem poszukującym rozwiązania. Warto wykorzystywać słowa kluczowe z długiego ogona, które mogą okazać się stosunkowo łatwe w pozycjonowaniu.

Pozycjonowanie lokalne branży farmaceutycznej

Pozycjonowanie jest także istotne dla lokalnych podmiotów. Apteki oraz podobne formy działalności powinny rzetelnie zadbać o ich widoczność w wynikach wyszukiwania. Należy do tego stosować techniki właściwe dla pozycjonowania lokalnego. Większość klientów szuka informacji o aptekach w wyszukiwarce, zwłaszcza gdy odwiedzają ją okazjonalnie, więc opłaca się zadbać o ten aspekt komunikacji z klientem. Dotyczy to głównie przekazania danych, takich jak godziny otwarcia lub ewentualnie zakres obsługi.

Wszystkie działania SEO dla branży farmaceutycznej nie różnią się podstawami od działań w innych branżach. Oznacza to, że należy rozpocząć od optymalizacji strony pod względem technicznym, a także zoptymalizowania treści pod kątem słów kluczowych.

Backlink24