Seo

Czym charakteryzuje się SEO portali informacyjnych?


Kluczem do sukcesu w pozycjonowaniu witryn internetowych jest precyzyjne dobranie strategii pod kątem danego serwisu. W tym kontekście trzeba brać pod uwagę charakterystykę danego serwisu oraz to, jaka treść się na niej pojawia. Portale informacyjne są pewną niszą, do której należy podchodzić nieco inaczej, niż na przykład do sklepów internetowych lub portali tematycznych. Zindywidualizowanie działań SEO pod tym kątem jest kluczowe, by móc efektywnie pozyskiwać ruch organiczny i robić to relatywnie niskim kosztem. Jednym z elementów dobrze opracowanej strategii jest zrezygnowanie z działań mających na celu pozycjonowanie, które i tak nie przyniosą pożądanych rezultatów dla portali informacyjnych.

Jak wyszukiwarka indeksuje świeże newsy?

Chcąc opracować odpowiednią strategię pozycjonowania dla portalu informacyjnego, trzeba przede wszystkim uwzględnić, że większość zamieszczanych tam treści błyskawicznie się przedawnia. Przeciętny news ma dla użytkownika wartość od kilku do kilkudziesięciu godzin. Kilka dni to maksymalny okres, po którym ilość zapytań o dane zagadnienie będzie znikoma.

Wyszukiwarka Google posiada indeks dla newsów, do którego dodawane są najnowsze artykuły. Mogą one mieć maksymalnie dwie doby, a po minięciu 30 dni od zaindeksowania są kasowane.

Czy linkowanie ma znaczenie w pozycjonowaniu portali informacyjnych?

Standardowy proces pozycjonowania to optymalizacja witryny dla crawlerów, które pozwolą zaindeksować witrynę i nadać jej odpowiedni ranking. Niestety taki proces trwa nawet kilka dni, co dla newsów, które są najchętniej czytane przez kilka godzin po tym, gdy coś się wydarzyło, taki okres jest zbyt długi dla właściciela portalu. Naturalnie wynika z tego, że ilość linków przychodzących ma marginalne znaczenie dla pozycjonowania newsa na danym portalu.

Nie oznacza to, że nie należy budować dużego zaplecza linków. Wręcz przeciwnie. Pozycjonując portal informacyjny, warto stosować się do standardowych metod pozycjonowania, gdyż im lepiej się zadba o główne czynniki wpływające na wartość strony, takie jak linki przychodzące, tym łatwiej będzie pozycjonować konkretne newsy. Nie warto jednak poświęcać specjalnie czasu i zasobów na to, by zdobywać linki pod kątem pozycjonowania konkretnych artykułów, które mają krótką żywotność, jeśli chodzi o wartość dla użytkowników. Takie działanie na pewno przełoży się na widoczność serwisu w dłuższej perspektywie, jednak nie sprawdzi się na krótką metę.

Tworzenie treści pod kątem SEO na portalach informacyjnych

Kluczem do tego, by móc pozyskiwać ruch organiczny dla newsów, jest optymalizowanie treści w momencie dodania jej na stronę. W pierwszej kolejności należy zadbać o poprawną strukturę tekstu, a więc formatowanie nagłówków, nasycenie frazami kluczowymi i opisanie zdjęć. Późniejsze działania optymalizacyjne nie mają już racji bytu, więc trzeba to robić od razu. Najistotniejsze dla pozyskiwania ruchu jest wstrzelenie się w to, czego będzie szukał potencjalny internauta i odpowiednie sformułowanie nagłówków, które pojawią się w wyszukiwarce.

Warto też przeanalizować słowa kluczowe, które generują największy ruch z zakresu newsów. Często są to powtarzające się sformułowania i frazy, które można wielokrotnie wykorzystywać, przyciągając na stronę czytelników i wystarczy je tylko lekko dopasować do danego artykułu. Dotyczy to między innymi wydarzeń sportowych lub innych newsów związanych z wydarzeniami cyklicznymi.

Optymalizacja techniczna witryny w portalach informacyjnych

Ogromne znaczenie dla pozycjonowania portali informacyjnych ma dopasowanie techniczne witryny. Algorytmy Google uznają za wartościowe te strony, które sprawnie przekazują merytoryczną treść, więc tak samo jak w przypadku stron z innych branż, portale informacyjne muszą się szybko ładować i być „lekkie” dla urządzeń. Ponadto specyfika czytania newsów jest taka, że internauci często korzystają z portali na urządzeniach mobilnych. Google przykłada do tego ogromny nacisk, by portal miał swoją wersję mobilną. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że w przypadku portali informacyjnych dopasowanie do urządzeń mobilnych ma jeszcze większe znaczenie, niż w przypadku innych rodzajów stron.

Backlink24