Aktualizacje w Google
Posted By admin

Dywersyfikacja linkowania – jak i dlaczego?


Wraz z wprowadzeniem nowych algorytmów Google w powszechnym pozycjonowaniu pojawiło się pojęcie dywersyfikacji. Oznacza to, że wyszukiwarka docenia maksymalnie zróżnicowane źródła, linki, a także witryny. W niniejszym artykule skupimy się na dywersyfikacji linkowania, czyli opowiemy o tym, jak poprawnie opracować strategię link buildingu. Mamy nadzieję, że kilka porad, które Wam przekażemy, przyczynią się do zwiększenia pozycji Waszej strony internetowej.

Pojęcie dywersyfikacji

W skrócie, pojęcie dywersyfikacji oznacza maksymalne zróżnicowanie produktów, lub usług i ma na celu zmniejszenie ryzyka prowadzenia działalności gospodarczej. Wraz ze zmniejszeniem ryzyka, zmniejszyć się mogą również straty, a nawet zyski, dlatego odpowiednie zastosowanie strategii tego typu jest kluczowe.

W SEO dywersyfikacja objawia się wysokim różnicowaniem linków prowadzących do danej witryny, sposobów reklamy, czy źródeł linkowania. Maksymalne zróżnicowanie elementów tego typu ma zapobiec monotonii, która odczytywana jest przez Google jako działania spamowe. Warto również zadbać o stronę docelową, aby jej treść była maksymalnie interesująca i zawierała wiele elementów powodujących urozmaicenie treści.

Dywersyfikacja linkowania – w jakiej formie umieszczać linki?

W strategii dywersyfikacji najważniejsze jest maksymalne zróżnicowanie, dlatego nie powinieneś skupiać się tylko i wyłącznie na kilku formach linków. W ściśle dobranych źródłach stosuj nie tylko anchory w postaci adresu URL, ale również odnośniki graficzne, anchor tekst, a nawet materiały wideo, czy animacje. Im większe zróźnicowanie w linkach, tym lepiej.

Pamiętaj, że wszystko opierać się musi na wartościowych i konkurencyjnych frazach i contencie, ponieważ mało interesujące materiały nie wzbudzą ciekawości i finalnie link nie sprawdzi się w nawet bardzo dobrym miejscu.

Gdzie warto publikować linki?

Miejsca publikacji linków powinny bezpośrednio korespondować z tematyką linkowanego serwisu. Nie można dopuścić do sytuacji, w której link pochodzi z serwisu nie mającego cech wspólnych z linkowaną stroną. Ponadto w sytuacji, kiedy wszystko do siebie pasuje, łatwiej jest wybrać odpowiedni temat, czy wkomponować w tekst słowa kluczowe.

Obecnie na szeroką skalę linki publikowane są w różnego rodzaju artykułach. Mogą być to teksty sponsorowane, lub gościnne. Link w nich umieszczony może być zarówno w formie adresu URL, jak i anchor tekstu. Technika ta jest szczególnie popularna wśród blogerów, którzy po podpisaniu stosownej umowy tworzą artykuł, aby następnie opublikować w nim wybrane linki. Marketing szeptany również odnosi sukcesy w kwestii link buildingu. Należy jednak pamiętać, aby pisane posty były wysokiej jakości, a link odpowiednio udostępniony. Szeptanka złej jakości może jedynie firmie zaszkodzić.

Zarówno przed, jak i po podjęciu współpracy z danym blogerem, warto poświęcić trochę czasu publikowanym przez niego materiałom i zostawić ślad po sobie w sekcji komentarzy. Krótki, aczkolwiek sensowny komentarz wraz z linkiem do wybranego produktu, lub serwisu może wiele zdziałać na rzecz link buildingu. Ponadto dzięki temu budujemy również opinię firmy – eksperta, co stawia w pozytywnym świetle nas i nasze produkty.

Musimy również zdementować pewną pogłoskę, ponieważ katalogi stron nie są dobrym źródłem pozyskiwania linków. Często są to strony spamowe, które zostały stworzone tylko po to, aby masowo zbierać linki. Publikacja swojego wpisu w takich miejscach może doprowadzić do tego, że pozycjonowana przez nas strona zostanie obarczona filtrem, a nawet zbanowana. To samo tyczy się również katalogów firmy, czy produktów – w tym związanych z naszą branżą.

Zamiast katalogów można zainteresować się publikacją linków w materiałach PDF. Najczęściej są to różnego typu raporty, czy broszury informujące o firmie bądź ofercie. Treści tego typu są niewielkie, dzięki czemu rozchodzą się w tempie wirusowym. Można również zastanowić się nad napisaniem własnego, unikalnego materiału, który będzie jednocześnie dostarczał użytkownikom wiedzy i rozsyłał nasze linki do sieci.

Nie polecamy również popularnych niegdyś giełd linków. W oczach Google są to serwisy, które emitują spamowy ruch i spamują linkami, co prowadzi do filtra zarówno strony zleceniodawcy, jak i wykonawcy. Wydawać by się mogło, że im więcej linków tym lepiej, jednak giełda nie jest w stanie zapewnić o jakości publikacji. Powoduje to setki, a nawet tysiące bezwartościowych linków trafiających na przeróżne serwisy. Wraz z unowocześnianiem algorytmów, Google nawet wprowadziło mechanizm, który potrafi rozpoznać, który link pochodzi z giełdy, a który jest naturalny.

profesjonalny linkbuilding

dywersyfikacja linkowania

Z jaką częstotliwością publikować linki?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od wieku strony, domeny, a także możliwości czasowych, przyjętej strategii i możliwości czasowych. Nie można popadać w schematyczność, a także doprowadzić do sytuacji, w której znaczną część linków opublikujemy w jednym miesiącu, aby przez pozostały czas nic nie robić. Możesz przez tydzień publikować po jednym linku dziennie, zaprzestać, aby po 2 tygodniach umieścić kolejną partię 10 – ciu sztuk. Ważne są stałe odstępy czasowe, gdyż wpływa to na indeksację witryny.

Dofollow, czy nofollow?

I na końcu jeden z ważniejszych aspektów – atrybuty. Linki dofollow przekazują moc jednej strony na drugą. Publikując linki dofollow, mamy pewność, że robot Google na pewno podąży taką ścieżką i wybrana strona zostanie przeanalizowana. Linki nofollow z kolei mają znacznie mniejszy wpływ na indeksację, ponieważ roboty nie biorą ich pod uwagę i nieprzekazywane jest zaufanie.

Taka jest teoria. W praktyce jednak wygląda to tak, że roboty Google podążają zarówno za jednymi linkami, jak i drugimi. Ponadto linki nofollow przekazują część zaufania linkowanej stronie, więc należy publikować odnośniki ze zróżnicowanymi atrybutami. Dywersyfikacja linków pod względem atrybutów sprawi, że do naszej strony będą prowadzić różne linki, co zapobiegnie monotonii.

Planując strategię pozycjonowania strony internetowej, nie możesz zapomnieć o szeroko pojętej dywersyfikacji. Szczególnie zróżnicowane powinny być linki, które prowadzą do naszej strony z serwisów zewnętrznych. Rutyna i schematyczność to największy wróg działań pozycjonujących, dlatego tych zjawisk należy jak najbardziej unikać.

W Backlink24 nie działamy schematycznie, dlatego z naszej usługi dywersyfikacji linkowania zdecydowało się skorzystać wielu klientów.

Backlink24