Jakie korzyści jest w stanie zapewnić wizytówka w Google?
Rozpoznawalność w Internecie jest coraz ważniejsza dla podmiotów gospodarczych. Firmy, które chcą budować pozytywny wizerunek, czy skutecznie kontaktować się z klientami, muszą zadbać o obecność w konkretnych miejscach. Obejmuje to między innymi profile na portalach społecznościowych. Bardzo duże znaczenie ma również wizytówka stworzona w Google Moja Firma. To sposób na zaprezentowanie się szerokiemu gronu odbiorców za pośrednictwem największej i najbardziej popularnej wyszukiwarki w kraju. Kluczowe przy wykorzystaniu tego serwisu jest to, że pozwala on zaprezentować miejsce, w którym znajduje się siedziba firmy. Ma to duże znaczenie dla tych klientów, którzy poszukują podmiotów gospodarczych świadczących konkretne usługi w dogodnej lokalizacji.
Spis treści
Jak stworzyć wizytówkę w Google?
Gdy chce się stworzyć wizytówkę w serwisie Google, niezbędne jest posiadanie konta w tym serwisie. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest stworzenie takiego dla firmy. Wykorzystywanie prywatnych adresów może tworzyć problemy, gdy niezbędne będzie zlecenie zmian w kodzie strony, które będzie wprowadzać firma zajmująca się jej obsługą, czy realizująca usługi SEO. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest z tego powodu wykorzystywanie adresów pocztowych, które są stworzone na własnej domenie.
Tworzenie wizytówki w Google Moja Firma jest intuicyjne. Automatyczne komendy wskazują, co należy podać na kolejnych etapach tworzenia konta.
Oczywiście niezbędne jest wpisanie takich informacji jak:
- adres firmy,
- rodzaj działalności przedsiębiorstwa,
- adres strony internetowej,
- numer telefonu.
Warto do tworzenia konta przygotować się poprzez zebranie danych firmowych. Pozwala to następnie znacznie szybciej stworzyć wizytówkę.
Lokalizacja firmy w mapach Google
Wizytówka w Google jest przydatna, gdyż pozwala na zaprezentowanie klientom lokalizacji firmy. W ten sposób po wpisaniu hasła dotyczącego konkretnych usług Internaucie wyświetli się miejsce, w którym funkcjonuje przedsiębiorstwo. Ma to duże znaczenie z punktu widzenia promowania usług oferowanych przez firmę. Znacznik na mapach Google po procesie weryfikacji będzie się wyświetlał automatycznie. Jednak bardzo ważne jest, aby wpisać dokładny adres. W przypadku błędu trzeba będzie ręcznie ustawić znacznik, który będzie pojawiał się na mapach i wskazywał siedzibę czy miejsce świadczenia usług.
Wizytówka Google
Dodatkowo przy wpisywaniu informacji o firmie w Google Maps, można wprowadzić informacje o obszarze działania. W ten sposób można dokładnie przedstawić klientom to, w jakich miejscach będą mogli skorzystać z usług firmy.
Obejmować to może takie lokalizacje jak:
- obszar całego kraju,
- regiony,
- powiaty,
- miasta,
- gminy.
Dodatkowo nie jest konieczne wskazanie jednego obszaru działania firmy, ale można podać, aż do dwudziestu. W ten sposób można bardzo dokładnie zaprezentować miejsce świadczenia usług.
Dlaczego wizytówka w Google ma duże znaczenie?
Łatwość uzyskania przez klientów informacji o firmie ma coraz większe znaczenie. Większości ludzi poszukuje usług poprzez wykorzystanie wyszukiwarek internetowych. Wizytówka Google pozwala zapewnić możliwość szybkiego zapoznania się z zakresem usług dostępnych w przedsiębiorstwie oraz miejscem, gdzie są dostępne. Dodatkowo informacje o obszarze działania pozwalają potencjalnym klientom od razu zorientować się, jak łatwo będą mogli skorzystać z konkretnych usług w miejscowości, w której przebywają.
Google Maps ma duże znaczenie również przy działaniach marketingowych. Pozycjonowanie stron internetowych wykorzystuje Google Moja Firma w budowaniu pozycji serwisu w przestrzeni internetowej. W serwisie klienci mogą nie tylko zapoznać się z usługami firm z różnych branż, ale również przedstawić swoją opinię. Pozytywne są w stanie budować wizerunek przedsiębiorstwa, jako godnego zaufania. W działaniach marketingowych ważne jest z tego powodu zadbanie nie tylko o stworzenie firmowego profilu w Google, ale również o właściwe go prowadzenie. W ten sposób można dodatkowo znacznie skuteczniej promować firmę, co przekładać się będzie na znacznie większe zainteresowanie ofertą ze strony klientów.