Aktualizacje w Google

Kompleksowy linkbuilding – czym jest i dlaczego warto skorzystać?


Linkbuilding jest jednym z elementów pozycjonowania stron, czyli bardzo złożonego procesu mającego na celu wywindowanie strony na jak najwyższe pozycje w wyszukiwarce. W domyśle są to pierwsze pozycje, jednak nie zawsze za pierwszym razem udaje się tego dokonać. W tym artykule wyjaśnimy, czym jest kompleksowy linkbuilding, jakimi metodami jest wykonywany, a także, dlaczego warto z niego skorzystać. Ponadto powiemy, dlaczego pozycjonowanie do jak najlepszych efektów trwa długo.

Kompleksowy linkbuilding – czym jest?

Kompleksowy linkbuilding to złożona usługa, której celem jest ułatwienie dostępu klientom do wielu, pojedynczych i mniejszych usług. Rozwiązanie tego typu bardzo dobrze sprawdza się w momencie, kiedy chcemy skorzystać z usług SEO, ale nie jesteśmy pewni, jakie działania będą skuteczne w naszym przypadku. Dzięki kompleksowemu podejściu specjalista firmy sam zadecyduje, jakie usługi będą najlepsze w waszym projekcie. W ten sposób możesz mieć pewność, że wszystko będzie w jak najlepszym porządku.

Warto przy tym wiedzieć, że linkbuilding to w rzeczywistości wiele, innych usług. Wśród nich wyróżnia się tworzenie zapleczy SEO, linkowanie z for polskich i zagranicznych, czy tworzenie artykułów sponsorowanych. Każda z tych usług występuje osobno, jednak tylko w wariancie kompleksowym mamy dostęp do ich wszystkich jednocześnie, dlatego warto zdecydować się na największą opcję. Ponadto szczególnie ważny jest wybór, ponieważ każde rozwiązanie charakteryzuje się innymi efektami. Ciekawe artykuły sponsorowane mogą sprowadzić ruch organiczny w momencie, kiedy zaplecza mogą żyć własnym życiem i przekierowywać mniej ludzi.

Pamiętaj jednak, że wszystko zależy od branży, a poszczególne efekty osiągane za pomocą poszczególnych rozwiązań zależą od specyfiki grupy docelowej.

Źródła linków – jak je dobierać?

W całym procesie linkbuildingu ważne są również źródła linków. Mamy tutaj na myśli ściśle dobrane portale, fora i witryny, na których warto umieścić link. Muszą one być przyjazne pozycjonowaniu, co oznacza, że nie mogą być identyfikowane jako spamowe. A kiedy dana domena oznaczona jest filtrem spamowym? Odpowiedź jest bardzo prosta, wtedy gdy prowadzi z niej zbyt dużo linków na mniej lub bardziej wartościowe witryny. Warto zatem tak dobierać źródła linkowania, aby były one dobrze postrzegane przez wyszukiwarkę. Poświęcenie czasu na odpowiednią analizę domen zaowocuje tym, że nasza strona wyraźnie na tym zyska i jednocześnie unikniemy automatycznej kary od Google.

Co więcej, strona, na której planujesz umieścić linka do swojej witryny, nie może być pusta. Bez względu na to, czy jest to forum, czy portal, warto sprawdzić, czy dana witryna jest regularnie aktualizowana i odwiedzana przez użytkowników. To również jest gwarancją sukcesu, ponieważ tylko wtedy są największe szanse, że część użytkowników odnajdzie Twój link i przejdzie na Twoją stronę.

Forma linka – z jakiej skorzystać?

Opracowując strategię linkbuildingu, nie możesz zapomnieć o formie linków. Na wstępie wyjaśnimy, czym poszczególne odnośniki różnią się między sobą. Obecnie wyróżniamy linki graficzne i tekstowe. Ponadto drugi typ dzieli się dodatkowo na: brandowe, mieszane, wykorzystujące frazę kluczową i nawigujące. Każdy z odnośników jest inny i każdy niesie za sobą inne zalety i może wywołać inne konsekwencje, na które warto być przygotowanym.

Najbardziej polecany jest link tekstowy brandowy. W znacznej większości obecnie prowadzonych kampanii przyjmuje on formę odnośnika pozycjonowanej witryny. To opcja zdecydowanie najbezpieczniejsza, ponieważ cała moc kierowana jest wyłącznie ze względu i na domenę, a nie słowo kluczowe, czy grafikę. Dlatego też stosuj tego typu linki najczęściej, jak tylko możesz.

Dlaczego linkowanie w SEO jest ważne i co można dzięki niemu zyskać?

Linki w pozycjonowaniu są swego rodzaju przekaźnikiem mocy. To za ich pomocą algorytmy analizują, która strona jest ważniejsza, przekazuje najwięcej informacji użytkownikom i umieszcza ją zdecydowanie wyżej w rankingu, czyli wynikach wyszukiwania. Linkbuilding jest jednym z elementów pozycjonowania, ale nie można zapominać o innych aspektach związanych z tym procesem takich, jak optymalizacja witryny, czy odpowiednio opracowane linkowanie wewnętrzne. Tylko przy odpowiednim połączeniu wszystkich elementów możesz mieć pewność, że Twoja strona wraz z biegiem czasu znajdzie się odpowiednio wysoko w wyszukiwarce.

Odpowiednio poprowadzony linkbuilding może przyczynić się do zwiększenia pozycji witryny w wyszukiwarce, co z kolei ma niewątpliwy wpływ nie tylko na ruch organiczny na stronie, ale również na przychody firmy. Z grona użytkowników, którzy przejdą ze stron linkujących do nas, na pewno znajdzie się grupa ludzi, którzy zainteresują się naszymi usługami, czy dokonają zakupu. Ponadto wiele osób zdecyduje się skontaktować z Biurem Obsługi Klienta, co również warto wykorzystać, np. przekazując cenne porady dotyczące zakupu produktu. Pamiętaj, że wtedy wszystko zależy od Ciebie i Twoich pracowników, dlatego już w tym momencie zyskujesz.

Backlink24