Content Marketing
Content Marketing
Posted By admin

Optymalizacja SEO – spraw, by Twoja strona była poprawnie odczytywana!


Jednym z głównych elementów pozycjonowania stron, jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. To bardzo złożony proces, który często traktowany jest osobno. Optymalizowanie witryny może pochłonąć wiele czasu, dlatego warto wiedzieć, na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę, aby maksymalnie zoptymalizować czas pracy.

Optymalizacja treści – najważniejsze aspekty

Treść jest głównym i jednocześnie najbardziej interesującym elementem dla użytkowników na naszej stronie. W związku z tym, aby każdy odwiedzający spędzał na naszej witrynie dużo czasu, informacje, jakie przekazujemy, muszą być odpowiednio zoptymalizowane. Poniżej garść porad dla osób, które planują zbudowanie lub „lifting” strony pod SEO.

  1. Treść musi być unikalna – niezaprzeczalna podstawa. Duplikacja treści w sieci jest niedopuszczalna i może doprowadzić do nałożenia szkodliwego filtra. Zatem wszystkie teksty muszą być jedyne w swoim rodzaju, co oznacza, że dozwolone jest inspirowanie się, ale kopiowanie nawet najmniejszych fragmentów już nie.
  2. Odpowiednia długość treści. – Teksty na stronie nie mogą być napisane w sposób lakoniczny. Ważny jest zarówno przekaz merytoryczny, jak i długość tekstu. Głównym zadaniem każdej strony internetowej jest dostarczenie poszukiwanej wiedzy, a Twoim celem jest stworzenie takich tekstów, aby spełniały oczekiwania wielu użytkowników.
  3. Słowa kluczowe. – To właśnie dzięki nim następuje poprawna indeksacja strony. Pod odnalezieniu odpowiednich, wystarczy jedynie, że zawrzesz je w tekstach na swojej stronie. Pamiętaj jednak, aby treść była napisana w sposób naturalny. Fraz nie może być ani zbyt dużo, ani zbyt mało.
  4. Podział na akapity. – Nic nie czyta się gorzej, jak jeden, olbrzymi blok tekstu. Strony skonstruowane w ten sposób zazwyczaj nie cieszą się dużą popularnością, dlatego, żeby uniknąć odrzucenia wśród użytkowników, dziel artykuły na swojej stronie na bloki tekstu. Optymalne są akapity o długości 4-5 linijek.

Odpowiednie oznaczenie strony

Każda strona internetowa posiada własne znaczniki pozwalające na jej identyfikację. Mowa tutaj o <title> i meta description. Pierwszy z nich odpowiada za tytuł strony wyświetlający się w wynikach wyszukiwania, dlatego musi być on nie tylko atrakcyjny, ale również odpowiadający treści na stronie. Pamiętaj, aby w tytule zawrzeć słowo kluczowe, ponieważ może mieć to wpływ na pozycję witryny.

Meta description najprościej mówiąc, to opis wyświetlający się również w wynikach wyszukiwania. To bardzo krótki, ale niezwykle ważny fragment tekstu. Powinien być niejako streszczeniem głównej treści i zachęceniem do dalszej lektury, dlatego opisowi temu warto poświęcić dłuższą chwilę.

Ostatnim elementem ułatwiającym identyfikację i indeksację strony są adresy URL. Powinny one być maksymalnie proste, aby nie tylko użytkownik był w stanie zapamiętać dany odnośnik, ale również Robot Google miał znacznie ułatwione zadanie indeksowania. Postaraj się zatem tworzyć adresy złożone z maksymalnie kilku, najbardziej znaczących słów. Bardzo dobrą praktyką jest wplecenie frazy kluczowej, która będzie zdradzała dalszą treść, ale również wpłynie na pozycję strony.

Optymalizacja spędza sen z powiek wielu właścicielom stron internetowych. Bardzo często nawet zaawansowani webmasterzy stawiający pierwsze kroki w pozycjonowaniu zastanawiają się, jak poprawić widoczność swojej strony w sieci. Czasami jednak nie warto walczyć, a zlecić to zadanie wykwalifikowanej firmie. Jeżeli poszukujesz specjalisty, który wykona optymalizację strony i wesprze w pozycjonowaniu – skontaktuj się z nami!

Backlink24