Aktualizacje w Google
Posted By admin

Pozycjonowanie sklepu internetowego – jak to się robi?


Sklep internetowy to wyjątkowa strona internetowa posiadająca nawet kilka tysięcy różnych podstron, których zadaniem jest przeprowadzenie klienta przez proces zakupu danego towaru. Jednak, aby klienci kupowali produkty, w wielu przypadkach konieczne jest wykonanie zaawansowanego pozycjonowania. Dlaczego jest „zaawansowane”? Jak poprawnie pozycjonować sklepy internetowe? O tym dowiesz się z naszego artykułu.

Czy warto pozycjonować sklep internetowy i czy jest to ważne?

Po uruchomieniu danego sklepu, dzięki dużemu nasyceniu frazami kluczowymi, jest on widoczny na pewnych miejscach w Google. Jednak zazwyczaj są to pozycje bardzo odległe, co powoduje bardzo niską sprzedaż poszczególnych produktów. Na początku generowany ruch jest niewielki i pochodzi zazwyczaj z linków w social media, czy marketingu szeptanego, a nie z wyszukiwarki. Dlatego też wykonuje się pozycjonowanie, którego zadaniem jest podniesienie tych pozycji i „podkręcenie” sprzedaży.

Na pozycjonowanie sklepu internetowego warto się zdecydować, ponieważ Polacy wykonują coraz więcej zakupów w Internecie, traktując to medium niejako jako podstawowe do nabywania poszczególnych dóbr. Wiele produktów, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach nie jest dostępne, dlatego jesteśmy coraz częściej zmuszani do dokonywania zakupów w sieci. Co ciekawe, w sieci produkty bywają tańsze, niż w sklepach stacjonarnych, co jest dodatkowym powodem robienia zakupów przez Internet.

Właściciele sklepów zdają sobie z tego sprawę, dlatego konkurencja na rynku jest duża, a najwięksi gracze generują niebotyczne zyski właśnie na zakupach na ich stronach internetowych. W tym momencie Tobie również powinna zaświecić się wirtualna „czerwona lampka”. Pozycjonowanie sklepu internetowego, właśnie z racji olbrzymiej konkurencji nie jest proste i wymaga nakładu zarówno pracy, jak i środków pieniężnych.

Jak pozycjonować sklep internetowy?

W przypadku sklepów internetowych zdecydowanie najbardziej polecany jest long tail, czyli pozycjonowanie na długi ogon. Czym się ono charakteryzuje?

W pozycjonowaniu long tail wykorzystujemy wieloczłonowe frazy kluczowe w bardzo dużej ilości. Dzięki temu nawet jak niektóre frazy będą generowały mniejszy ruch, inne „nadrobią” zaległości i sprowadzą wielu użytkowników. W tym modelu pozycjonowania ważne jest również wykorzystywanie synonimów, a nawet fraz bezpośrednio kojarzących się z danym zagadnieniem. W ten sposób do sklepu trafia zarówno osoba zainteresowana bezpośrednio zakupem danego produktu, jak i klient niezdecydowany, którego należy przekonać do słuszności posiadania danego towaru, a to już jest zadanie dla osób tworzących interfejs sklepu, obsługę klienta i teksty na poszczególnych podstronach.

seo sklepu internetowego

pozycjonowanie sklepu internetowego

Na jakie zyski można liczyć?

Trudno jednoznacznie określić, jakie zyski przyniesie pozycjonowanie, jednak w każdym przypadku pozycje strony wzrastają. W jednym sklepie zysk może wynosić nawet 150% w momencie, gdy w innym 30%. Jasnej reguły niestety nie ma, nie mniej jednak należy przygotować się na zwiększenie ruchu, wzrost liczby transakcji, czy nawet zapytań kierowanych do Biura Obsługi Klienta.

Co jest ważne w pozycjonowaniu sklepu internetowego?

Już na samym początku musimy zaznaczyć, że pozycjonowanie sklepu internetowego powinno być wykonywane wyłącznie przez osobę doświadczoną. O ile w przypadku bloga możemy pozwolić sobie na pewne testy i błędy w poszczególnych technikach, tak w przypadku sklepu błędy nie są wskazane, ponieważ może zakończyć się to poważnymi konsekwencjami.

Jeżeli chodzi o samo pozycjonowanie, najistotniejsza jest optymalizacja. O tym aspekcie warto pomyśleć już na etapie projektowania i zakładania sklepu internetowego, ponieważ dzięki temu później będzie mniej pracy i łatwiej będzie zaimplementować wszelkie zmiany. Budując sklep, przeanalizuj wszystkie, dostępne platformy, ułożenie poszczególnych kategorii, czy ich nazewnictwo. Pamiętaj, że odpowiednie rozłożenie kategorii produktów w menu może przyczynić się do zwiększenia liczby fraz kluczowych, co jest niezwykle ważne dla osiągnięcia bardzo dobrych pozycji w Google.

Na późniejszym etapie, jak dodawanie produktów, czy pisanie tekstów na poszczególne podstrony również pamiętaj o optymalizacji. Poszczególne elementy procesu pozycjonowania powinny być regularnie powtarzane, dzięki czemu wysokie pozycje będą niemal stałe.

Również bardzo istotne jest dobranie właściwych słów kluczowych. Chodzi zarówno o słowa związane z poszczególnymi produktami, jak i kategoriami. Ważne jest odpowiednie nazewnictwo, czy sezonowe zmienianie fraz w przypadku poszczególnych sklepów. W ten sposób kierowany ruch będzie dopasowany do aktualnie oferowanych produktów. Za przykład możemy podać sklepy odzieżowe, czy sklepy sportowe, gdzie oferowany asortyment zmienia się wraz z porą roku.

Ponadto nie można zapomnieć o połączeniu wszelkich działań z social media. Aktywne profile w mediach społecznościowych również mogą generować ruch i sprzedaż, dlatego w tym zakresie także warto być aktywnym.

Połączenie działań pozycjonujących, aktywności w social media i postawy „do klienta” wiele razy pokazało, że można odnieść sukces w sieci. Warto jednak być konsekwentnym w swoich działaniach i wiedzieć, co się w danym momencie robi, ponieważ popełnienie błędu może skutkować pogorszeniem pozycji w Google, czy nawet sprzedaży.

Backlink24