Aktualizacje w Google
Posted By admin

Pozycjonowanie stron – czym dokładnie jest i dlaczego warto?


Sukces firmy definiowany jest przez wiele, różnorodnych czynników. Wśród nich są przede wszystkim obroty, lokalizacja, czy przyjęta polityka cenowa i obsługi klienta. W natłoku obowiązków przedsiębiorcy zapominają jednak o Internecie, w którym użytkownicy coraz częściej dokonują zakupu produktów, czy wyboru potrzebnego towaru jeszcze przed udaniem się do sklepu. Dlatego też firmy, które nie dbają o wizerunek w sieci mnóstwo tracą.

Jak pozycjonowanie może pomóc firmie?

Pozycjonowanie jest jednym ze sposobów, którego celem jest poprawienie widoczności danej strony internetowej w sieci. Dzięki niemu witryna, bez względu na to, czy prezentuje sklep, czy witrynę firmy usługowej – może stać się liderem w swojej branży w Internecie. Doprowadzić do tego może szereg działań wykonywanych w ramach pozycjonowania. Co ważne, muszą one być bardzo dokładnie przemyślane, ponieważ jeden, nawet pozornie niewielki błąd spowoduje nie tylko stagnację w wynikach wyszukiwania, ale nawet spadki.

Dlatego też pozycjonowanie warto pozostawić specjalistom, którzy znają tę branżę od podszewki i są w stanie opracować najlepszą, możliwą strategię. Ponadto plan działania powinien być, w razie konieczności, modyfikowany. Dlaczego? W pozycjonowaniu nic nie jest pewne, dlatego nawet najlepsza strategia po pewnym czasie może okazać się błędną. Dlatego też bardzo ważna jest regularna analiza efektów i dokonywanie poprawek, które spowodują poprawę.

Pozycjonowanie stron – cel i opis działania

Głównym celem pozycjonowania jest wywindowanie danej strony internetowej na pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania. Jak już wspominaliśmy dokonuje się tego za pomocą rozmaitych technik, które muszą być wykonywane z należytą starannością w ściśle określonym czasie. W ten sposób możliwe jest osiągnięcie efektów bez ryzyka nałożenia przez Google filtra lub bana. Szczególnie groźny jest drugi typ kary, ponieważ zdjąć bana jest niezwykle trudno. Bardzo często nie otrzymujemy informacji o przyczynie ukarania, dlatego wtedy wiele elementów należy wykonać od nowa.

Zasada działania pozycjonowania i wyników wyszukiwania jest bardzo prosta, wyżej znajduje się strona, która lepiej zastosuje się do wytycznych Google i lepiej wpisze się w zamysł firmy oddany w algorytmach. W momencie, kiedy stosujesz lepsze metody, niż konkurencja Twoja strona internetowa pnie się w górę. Pamiętaj jednak, że efekty nie są wieczne, co oznacza, że po pewnym czasie witryna może samoczynnie spaść.

Dlaczego warto być wysoko w Google?

W tym, jak i innych artykułach na temat pozycjonowania stron przewija się stwierdzenie, że nasza strona musi być jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Tylko dlaczego? Otóż wyższe pozycje w rankingach niemal gwarantują wyższe korzyści uzyskiwane z pozycjonowania. Faktem jest, że znaczna część użytkowników Internetu swoją uwagę zwraca jedynie na pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania. Oznacza to nic innego, jak to, że pozostała część pierwszej strony, czy nawet dalsze wyniki pozostają niezauważone, czyli są bezwartościowe w oczach użytkownika, a dla nas przynoszą mniejsze zyski.

Dzieje się tak głównie dlatego, że człowiek z natury jest leniwy. Ogromny problem pojawia się, kiedy wielostronicowy spis, czy dziesiątki stron internetowych. W związku z tym bój o pierwsze pozycje zawsze jest zażarty i trwa niemal 24 godziny na dobę, na co warto się odpowiednio przygotować.

Elementy składowe pozycjonowania

Na pozycjonowanie składają się dwa typy działań:

  • on-site, czyli na stronie,

  • off-site – poza stroną.

Sukces może przynieść jedynie odpowiednie połączenie obu rodzajów działań. Jednak, zanim przejdziemy do pracy, warto poznać, co zawiera się w ich ramach. On-site to wszystkie czynności wykonywane bezpośrednio na pozycjonowanej stronie. Zaliczamy do nich zarówno dodawanie wysokiej jakości treści, jak i linków, czy grafik. Ponadto niezwykle istotna jest optymalizacja poszczególnych elementów. Teksty muszą posiadać słowa kluczowe, zdjęcia i inne elementy graficzne być w odpowiednim rozmiarze, a parametry strony zoptymalizowane.

Off-site analogicznie, to wszystkie czynności związane z pozycjonowaniem, ale wykonywane poza daną stroną internetową. W tym momencie mamy na myśli linkbuilding, kampanię marketingu szeptanego, a nawet artykułów sponsorowanych. Warto pamiętać, że są to tylko ogólne i najbardziej podstawowe techniki związane z pozycjonowaniem off-site. W rzeczywistości sposobów na poprawienie pozycji strony w sieci jest wiele, jednak każdy pozycjoner ma opracowane przez siebie techniki i traktuje je jako tajemnicę zawodową.

Optymalizacja strony – na co zwrócić uwagę?

Pierwszym aspektem związanym z optymalizacją strony internetowej, są przyjazne adresy podstron. W standardzie zazwyczaj są one ciągiem znaków wygenerowanym przez system CMS, dlatego należy je jak najszybciej zmienić. Przyjazny adres URL jest zazwyczaj ciągiem wyrazów, a nawet zdaniem, które ma jednocześnie zachęcać do przeczytania artykułu i zdradzać zawartość strony. Co ważne, jeżeli stworzysz wysokiej jakości odnośniki, jest duża szansa, że strona będzie wysoko w rankingach.

Skoro odnośniki podstron mamy już opracowane, czas przejść do linkowania wewnętrznego. Przed rozpoczęciem pracy musisz zdać sobie sprawę z faktu, że przekierowania w ramach strony internetowej mają olbrzymie znaczenie. Za ich pośrednictwem przekazywana jest „moc” w SEO, którą warto odpowiednio zarządzać. Postaraj się zatem, aby do witryn pozycjonowanych na bardziej konkurencyjne frazy kluczowe prowadziły równie wartościowe podstrony. W ten sposób ich ranking tylko się wzmocni.

Treść na Twojej stronie internetowej musi przedstawiać pewną wartość w oczach użytkownika. Nie może to być zatem tekst „o niczym”, który zostanie pominięty przez każdą osobę, która na niego trafi. Dołóż zatem wszelkich starań, aby odpowiedzieć na jak najwięcej pytań stawianych przez użytkowników w sieci. W sprawdzeniu, jakie to są pytania pomogą Ci fora internetowe, czy witryny konkurencyjne. Pamiętaj jednak, aby się wzorować, a nie kopiować!

Jeżeli chodzi o długość treści – im więcej, tym lepiej. Poszczególne teksty nie mogą być jednak zbyt długie. Dobierz ich gabaryty do poruszanego tematu, a także poziomu szczegółowości, jaki chcesz uzyskać. Bardzo dobrą praktyką jest pozostawianie niewielkiego fragmentu wiedzy na późniejsze wpisy. W ten sposób zwiększysz ilość wpisów poruszających dane zagadnienie i przyciągniesz dodatkowych odbiorców. Zwróć jednak uwagę na to, aby każdy z artykułów zoptymalizowany był na inne frazy kluczowe.

Pozycjonowanie stron jest bardzo czasochłonnym, ale przynoszącym zyski zespołem działań. Do podstawowych korzyści zaliczamy głównie zwiększenie przychodów, które uwidacznia się w momencie, kiedy uwidocznią się dobre praktyki, jakie zastosowaliśmy. Warto być jednak niezwykle ostrożnym, ponieważ jeden, niewielki błąd może doprowadzić do problemów i spadków pozycji, a przywrócenie strony do dawnej świetności może wymagać znacznie większych nakładów pracy, niż wcześniej.

Backlink24