Aktualności
Aktualności

Pozycjonowanie w Holandii


Holandia to jeden z krajów leżących w Europie Środkowej. Jest jednym z największych ośrodków zarówno na kontynencie, jak i w Unii Europejskiej, dlatego na wyjazd w tamtym kierunku decyduje się bardzo wielu naszych rodaków. Ponadto znaczna część firm planuje lub jest w trakcie realizacji ekspansji na zachód, co oznacza, że otwiera swoje filie w krajach zachodnich właśnie takich, jak Holandia.

Pozycjonowanie w Holandii

Dlatego też w tekście tym omówimy jeden z najważniejszych filarów prowadzenia dobrze prosperującego biznesu – pozycjonowanie stron. Wydawać by się mogło, że przebiega ono wszędzie w taki sam sposób, jednak wrażenie to jest zupełnie nieprawidłowe. Każdy kraj charakteryzuje się odmienną kulturą, a mieszkańcy innymi przyzwyczajeniami, czy sposobem na życie. W związku z tym konieczne jest dostosowanie swojej strategii SEO do warunków panujących w wybranym kraju.

W artykule poruszymy temat pozycjonowania w Holandii – popularnym kierunku w poszukiwaniu pracy. Omówimy najważniejsze cechy tamtejszych internautów, czy wskażemy, na jakich wyszukiwarkach skupić swoją uwagę, aby odnieść sukces. Dodatkowo podpowiemy, jakie techniki pozycjonowania stron mogą okazać się skuteczne. Zapraszamy serdecznie do lektury.

Holandia – kraj tulipanów

Wydawać by się mogło, że Holandia jest tylko i wyłącznie bardzo dobrą destynacją w poszukiwaniu pracy. Jednak, jak się okazuje to również bardzo dobry kraj do pozyskiwania nowych użytkowników i klientów. W Holandii mieszka obecnie około 20 milionów osób, a współczynnik penetracji (stosunek internautów do ogólnej liczby ludności) wynosi aż 79%! Jest więc to niezwykle informatyzowane społeczeństwo.

Ponadto Holendrzy bardzo lubią zakupy online, co potwierdza piąte miejsce w rankingu najbardziej rozwiniętych krajów pod kątem e-handlu. Wyróżnienie to zostało zdobyte w 2013 roku, jednak fakt ten aktualny jest do dnia dzisiejszego. Co ważne, z roku na rok notowany jest wzrost wartości wygenerowanej sprzedaży przez sklepy internetowe, dlatego tamtejszy rynek wciąż się rozwija.

Holendrzy w sieci a pozycjonowanie

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, Holendrzy uwielbiają zakupy online. Systematyczny wzrost wartości rynku e-commerce jest zatem nieprzypadkowy. Dodatkowo warto wiedzieć, że użytkownicy w Holandii najcenniejsze oferty wyszukują w Google. Jest to jednocześnie najczęściej wykorzystywana strona internetowa w tym kraju. Z jej zasobów regularnie korzysta aż 92% internautów.

Drugie miejsce zajmuje również amerykańska wyszukiwarka Bing z wynikiem 4,7%, a trzecie Yahoo! mające 1,4% rynku. Statystyki więc jasno pokazują, że w pozycjonowaniu w Holandii najważniejsze jest Google. Ponadto Holendrzy są społeczeństwem młodym, dlatego dużą popularnością cieszą się zarówno social media, jak i wszelkie witryny bezpośrednio związane z kulturą, sztuką, randkowaniem, czy nawet restauracjami i spędzaniem wolnego czasu.

W związku z tym można się również wspomagać portalami o charakterze informacyjnym zbierającymi informacje o witrynach różnego typu z danego regionu, ale o tym w dalszej części tekstu.

Media społecznościowe w Holandii

Pozycjonowanie stron powinno być wsparte również szeroko zakrojonymi działaniami w mediach społecznościowych. Jeżeli chodzi o rynek holenderski, w tym przypadku prym wiedzie Facebook, ponieważ korzysta z niego aż 91% internautów z tego kraju. Dodatkowo warto rozpocząć kampanię na Twitterze, czy w serwisie dla firm i pracowników – LinkedIn. Każdy z tych portali charakteryzuje się treściami o odmiennej specyfice, jednak odpowiednie dostosowanie kampanii nie powinno być problemem dla zaawansowanej w pozycjonowaniu i marketingu internetowym osoby.

Portale wspomagające pozycjonowanie w Holandii

W przypadku Hiszpanii mieliśmy bardzo dobrą sieć darmowych katalogów stron, gdzie możliwe było odnalezienie bardzo dobrego źródła linka. Z kolei, gdy mówimy o Holandii, pod uwagę musimy wziąć strony również zbierające informacje o stronach internetowych, czy firmach, jednak nie zawsze są to stricte katalogi stron.

Dla przykładu weźmy portal Yelp. To ogólnoświatowy agregator opinii, w którym możemy wyrazić swoje zdanie na temat danej firmy, produktu, usługi, czy nawet atrakcji kulturalnej lub turystycznej. Jak się okazuje, prym wiedzie on nie tylko w Stanach Zjednoczonych, gdzie powstał, ale również w Holandii. Jego możliwości można wykorzystać w celu zasięgnięcia opinii na temat naszej firmy, czy do kontaktu z klientami, co również jest ważne, jeżeli celujemy w pierwsze pozycje w wyszukiwarce.

Innym portalem, który warto regularnie monitorować, jest FourSquare. Miejsce to zbiera informacje na temat lokalizacji wartych uwagi. W rankingu są nie tylko teatry, kina, czy restauracje, ale również firmy, sklepy, a nawet supermarkety. Warto tam szukać swojej firmy i sprawdzać, jakie zdanie na nasz temat mają klienci.

Jeżeli prowadzisz sprzedaż internetową, powinieneś zainteresować się portalem o nazwie Marktplaats. Jest to odpowiednik naszego Allegro, dlatego znajdziesz w nim ogłoszenia związane ze sprzedażą różnego typu produktów. To bardzo dobra opcja dla sklepów internetowych, czy firm specjalizujących się w sprzedaży bezpośredniej. Obok sklepu internetowego można prowadzić również sprzedaż aukcyjną, która solidnie zasili budżet firmy.

Pozycjonowanie w Holandii – najważniejsze aspekty

Wydawać by się mogło, że pozycjonowanie na zachodzie jest równie łatwe, jak w Polsce. Jednak nic bardziej mylnego, ponieważ w krajach tych mamy do czynienia ze znacznie większą liczbą firm, a każda z nich ma swoją stronę internetową i pozycjonuje ją. Dlatego też stanie się liderem w danej branży jest trudne i wymaga doświadczenia.

Holandia jest jednak jednym z tych krajów, gdzie pozycjonowanie stron przebiega bardzo podobnie względem naszego kraju. Użytkownicy holenderscy również wykorzystują Google, czy Facebooka, a także wiele produktów zamawiają ze sklepów internetowych. Najważniejsze różnice są jednak w języku. Tam dominuje język niderlandzki i fryzyjski w momencie, kiedy w Polsce wyłącznie nasz ojczysty. Sprawę jednak ułatwia fakt, że niemal wszyscy Holendrzy płynnie mówią po angielsku, dlatego w ostateczności można posiłkować się właśnie tym językiem. Jest to jednak ostateczność.

Backlink24