Pozycjonowanie
Pozycjonowanie
Posted By admin

Pozycjonowanie w Szwecji – czy jest opłacalne?


Szwecja to największy kraj skandynawski dodatkowo charakteryzujący się najlepiej rozwiniętą gospodarką. Fakt ten sprawia, że swoje firmy do Szwecji przenosi coraz więcej przedsiębiorców, którzy muszą być gotowi nie tylko na ogromne rzesze klientów, ale również konkurencję, która nie śpi i opracowuje coraz to lepsze metody wyróżnienia się na rynku. Zatem chcąc być jednym z najlepszych, nie można pozostawać w tyle, a pozycjonowanie swojej strony na terenie Szwecji jest obowiązkowe.

Szwecja – zimny kraj posiadający króla

Szwecja jako jeden z niewielu krajów funkcjonuje jako monarchia konstytucyjna. Podobnie, jak w Wielkiej Brytanii, mamy tam do czynienia z królem, jednak pełni on wyłącznie funkcje reprezentacyjne i opiniotwórcze. Krótko mówiąc, król jest głównym reprezentantem kraju, ale decyzje może podejmować wyłącznie w określonych sprawach dotyczących kraju, a także wręcza Nagrodę Nobla przyznawaną regularnie.

Ponadto Szwecja posiada własną konstytucję. Nie jest to jednak dokument, a zbiór dokumentów określających wszystkie aspekty życia i funkcjonowania kraju. Pierwszy z nich powstał w XIX wieku, a jego zapisy przestrzegane są do dziś.

Jeżeli chodzi o gospodarkę, jest to obecnie jedna z najlepiej funkcjonujących gospodarek państwowych na świecie. Ponadto na terenie kraju znajduje się wiele bogatych w żelazo złóż, co sprawia, że wraz z biegiem lat Szwedzi stali się liderem wśród eksporterów stali, żelaza, broni, czy wszelkiej maści pojazdów. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że produkty wytwarzane w tym kraju charakteryzują się wysoką trwałością. Auta marki Saab, mimo iż nie produkowane od wielu lat, nadal spotykamy na polskich i zagranicznych drogach.

Szwecja na tle innych krajów wyróżnia się głównie liberalnym systemem socjalnym. Aż 27% krajowego PKB przeznaczne jest na regularne wypłaty zasiłków, opłacenie służby zdrowia, nauki, czy dóbr kultury. Dodatkowo kraj ten charakteryzuje się wysokim wskaźnikiem zatrudnienia. W roku obecnym wynosi on aż 77%.

Strategia SEO – jak ją opracować?

Strategia SEO lub też pozycjonowania stron to niezbędny plan do tego, aby odpowiednio reklamować się w Internecie. W ramach niego opisane są nie tylko główne założenia projektu, ale również szczegółowy proces dotarcia do założonego celu. Bardziej zaawansowane zapisy strategii mogą zajmować naprawdę wiele miejsca i skupiać się na najdrobniejszych szczegółach, dlatego też warto przygotować sobie taki plan odpowiednio wcześniej.

Na SEO składa się:

  • optymalizacja pozycjonowanej strony – dostosowanie witryny, którą się zajmujemy do prowadzonego projektu i wymagań stawianych przez Google. Na optymalizację składa się wiele mniej lub bardziej skomplikowanych czynności, które należy wykonać, aby mieć całkowitą pewność, że nasza witryna znajdzie się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce.

  • linkbuilding – polega na pozyskiwaniu linków przychodzących do pozycjonowanej przez nas witryny. Im jest ich więcej, tym wyższą pozycję w rankingu zdobywa nasza strona. Aby zdobyć jak najwięcej linków, niezbędne może okazać się wsparcie przy użyciu dodatkowych technik reklamowych takich, jak content marketing. Konieczna wtedy okazuje się współpraca z wieloma osobami, dlatego pozycjonowanie stron jest bardzo zaawansowanym przedsięwzięciem.

Krótko o optymalizacji stron

Jak już wspomnieliśmy, optymalizacja strony internetowej nie jest łatwym zadaniem. Każda witryna zawiera wiele elementów mających wpływ na ostateczny odbiór zarówno przez użytkowników, jak i Robota Google, którego werdykt jest niezwykle istotny. Zatem, aby poprawnie zoptymalizować stronę, w pierwszej kolejności konieczne jest wykonanie audytu SEO. To swoisty raport zawierający wszystkie mocne i słabe elementy.

Następnie, już zgodnie z analizą można przejść do pracy. Zawsze najważniejsza jest treść, linkowanie i szata graficzna, dlatego elementom tym poświęć maksymalną ilość czasu. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzić. Zbyt duże zagęszczenie fraz kluczowych, czy złe zaplanowanie struktury strony może skutkować w przyszłości problemami w pozycjonowaniu. Dodatkowo, jeżeli wykonujesz stronę przeznaczoną na rynek zagraniczny – pisz w odpowiednim języku!

Ostatnie elementy, które trzeba poddać optymalizacji, to meta tagi, meta opisy, i tytuły poszczególnych podstron. Parametry te pozwalają odpowiednio opisać domenę w wyszukiwarce, dlatego zadbanie o to jest niezwykle istotne. Zwróć uwagę na to, aby były one rzeczowe, ale atrakcyjne, ponieważ to na nie zwraca uwagę każdy użytkownik trafiający na Twoją stronę. Ponadto nie zapomnij o frazach kluczowych, one również muszą znaleźć się w parametrach, jednak w niezbyt dużej intensywności.

Szwedzcy internauci

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez szwedzki GUS nawet 95% gospodarstw domowych i niemal 100% firm ma stały dostęp do internetu. Fakt ten sprawia, że jesteśmy w stanie pozyskać nie tylko wiernych klientów i użytkowników, ale również rzetelnych kontrahentów. Co ciekawe, najwięcej internautów zawiera się w przedziale wiekowym 35-44 lata i najczęściej są to mężczyźni. Jeżeli chodzi o młodsze osoby, tutaj mamy dominację grupy wiekowej 12-15 lat.

Kolejnym istotnym aspektem jest fakt, że Szwecja to trzeci kraj z największą sprzedażą produktów online. Zakupów w sieci dokonuje tam blisko 80% internautów, dlatego ten sposób prowadzenia biznesu jest niezwykle popularny.

Pozycjonowanie lokalne w Szwecji

Jak się okazuje, w Szwecji warto stosować nie tylko wcześniej opisane techniki SEO, ale również pozycjonowanie lokalne. Wejście na stricte lokalny rynek pozwoli wzmocnić pozycję firmy w skali kraju i zdobyć klientów, którzy zainteresowani są zakupem bezpośrednim. Warto jednak skupić się na największych ośrodkach miejskich, gdyż to tam znajdziemy najwięcej odbiorców produktów lub usług.

Pozycjonowanie stron wymaga zarówno wiedzy, jak i cierpliwości. Cechy te są szczególnie przydatne w momencie, kiedy planujemy rozpocząć działania poza granicami naszego kraju. Wtedy niezbędne jest poznanie nie tylko charakterystyki lokalnego internetu i internautów, ale również języka, kultury, czy historii. Przez to pozycjonowanie za granicą jest znacznie bardziej wymagające, jednak przynosi ogromne korzyści i warto się zdecydować na ten krok.

Backlink24

    View Comments
    Aktualnie brak komentarzy