Content Marketing
Content Marketing
Posted By admin

Remarketing Google– czym jest i dlaczego się go wykonuje?


Technik marketingowych wykorzystywanych w Internecie obecnie jest całe mnóstwo. Zaczynając na podstawowym marketingu szeptanym, przez kampanię artykułów sponsorowanych, aż do remarketingu. Ostatnią z wymienionych technik zajmiemy się właśnie w tym tekście. Dokładnie wyjaśnimy, czym jest remarketing, a także, jak i dlaczego się go wykonuje. Zapraszamy serdecznie do lektury!

Czym jest remarketing?

Remarketing to działania marketingowe skierowane do grupy odbiorców, która wykonała pewną czynność w naszym sklepiej internetowym lub na stronie. Może to być zarówno przygotowanie koszyka do zakupu, przeglądanie produktów, czy ogólna analiza witryny. Dokładne czynności definiujemy sami, a odbiorcy są dzieleni właśnie zgodnie z naszymi wytycznymi. W ten sposób powstają grupy odbiorców potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą, ale być może niezdecydowanych na zakup. Remarketing ma na celu pomóc im w podjęciu decyzji, czy nawet nakłonić do kupna bądź kontaktu.

Sposoby wykorzystania remarketingu

Technika ta wielu osobom zazwyczaj kojarzy się z modułem Adwords. To jednak niejedyny sposób wykorzystania remarketingu. Niezwykle powszechne jest „podrzucanie” klientowi innych, równie interesujących produktów w momencie, kiedy znajduje się na naszej witrynie. W ten sposób możemy wzbudzić ciekawość i sprawić, że klient spędzi znacznie więcej czasu w naszym sklepie, a być może dokona zakupu.

Ponadto w remarketingu powszechnie wykorzystywana jest poczta elektroniczna. Do klienta, który  przygotował koszyk, lub interesował się danym produktem, ale nie dokonał zakupu, wysyłana jest wiadomość e-mail z przypomnieniem, że nie sfinalizował transakcji, lub też informacją o innych wariantach danego produktu.

Ciekawostką jest remarketing wideo. Polega on na tym, że konkretna reklama wyświetlana jest osobom, które wykonały ściśle określoną akcję na Twoim kanale. W ten sposób możesz zareklamować inne swoje filmy, lub stworzyć atrakcyjnie wyglądający odnośnik do produktów w Twoim sklepie internetowym, czy na stronie internetowej.

Remarketing – korzyści i wady

Pierwszą, podstawową korzyścią wynikającą ze stosowania remarketingu, jest fakt, że mamy czynny wpływ na niezdecydowanych klientów. Podsyłając im informacje o niezakupionych produktach lub innych wariantach towaru łatwo możesz sprawić, że dana osoba wróci do sklepu i dokona zakupu.

Omawiana technika marketingowa ma jedną, zasadniczą wadę – nie da się zmierzyć jej efektów. Klienci trafiają na naszą stronę lub kanał na YouTube różnymi kanałami, dlatego wzrosty sprzedaży, czy zainteresowania odnotowane po wprowadzeniu kampanii remarketingowej mogą być również dziełem przypadku.

Remarketing to bardzo zaawansowana technika marketingowa, która przy dobrym wykorzystaniu może przynieść wymierne korzyści w postaci zysków. Warto jednak, jak podczas innych działań reklamowych, postawić na doświadczenie firmy, która się w tym specjalizuje. Dlatego też zapraszamy do skorzystania z tej usługi w Backlink24.pl.

Backlink24