Aktualności
Posted By admin

SEO branży beauty – na co zwrócić uwagę?


Branża beauty wymaga nie tylko wyjątkowego podejścia skierowanego do każdej z klientek, ale również ściśle określonych prac związanych z promocją firmy w Internecie. Działania tego typu zdecydowanie warto wykonywać, ponieważ bardzo często są one podstawą zaistnienia na rynku, jednak muszą być dobrze zorganizowane i wcześniej zaplanowane. Zatem, jak wygląda SEO w branży beauty?

SEO ogólnopolskie, czy lokalne?

Salon kosmetyczny, czy fryzjerski polega na prowadzeniu działalności lokalne, dlatego też takie powinny być wszystkie działania SEO. Skup się na dokładnym poznaniu najbliższej konkurencji, a także wypracuj takie metody działań, aby okazały się one lepsze od tych stosowanych przez firmy konkurencyjne.

Podstawą SEO zawsze są frazy kluczowe, a w przypadku lokalnych działań będą to najczęściej nazwy poszczególnych usług z dodaną nazwą miasta, czy dzielnicy. Rozwiązanie to jest obecnie jedyne i najlepsze, ponieważ daje najlepsze efekty przy stosunkowo niewielkim nakładzie prac. Przed podjęciem ostatecznych decyzji w kwestii pozycjonowania warto jednak sprawdzić, czy znaleziona przez nas fraza jest wyszukiwana na danym terenie. Takiego sprawdzenia można dokonać w Planerze słów kluczowych dostarczanym przez Google. Warto również wykorzystać inne narzędzie oferujące podobne funkcje, ale w zupełności można ograniczyć się do Planera.

Ponadto nie można zapomnieć o profilach w platformach społecznościowych. Dzięki nim możliwe jest dotarcie do nowych klientów, a także utrzymanie stałego kontaktu ze stałymi. Jest to niezwykle ważne, ponieważ ludzie lubią być informowani o nowościach i promocjach w bardzo wygodny sposób i jednocześnie Ty za pomocą komentarzy na profilu firmowym w łatwy sposób możesz wywnioskować, jakie elementy w Twojej firmie zasługują na zmianę. Takie sugestie klientów są niezwykle ważne, gdyż to oni mają się czuć w Twoim salonie kosmetycznym, czy fryzjerskim najlepiej.

Ostatnim elementem, o który należy zadbać, jest wizytówka firmy. Nie chodzi nam jednak w tym momencie o stronę internetową, do której przejdziemy później, a o Google Moja Firma. To jedna z usług firmy Google, dzięki której możliwe jest zaprezentowanie wszystkich danych swojej firmy, przykładowych zdjęć, czy lokalizacji. Warto pamiętać, że po dodaniu wizytówki Twoje przedsiębiorstwo pojawi się w Mapach Google, dlatego informację o nim otrzyma naprawdę wiele osób. Dodanie wizytówki nic nie kosztuje, zajmuje jedynie trochę czasu, dlatego zdecydowanie warto go poświęcić na ten krok, ponieważ korzyści płynące z bycia na mapach mogą być ogromne.

Optymalizacja strony internetowej salonu

Jeżeli masz już opracowane wstępne założenia, wizytówkę w Moja Firma i wybrane frazy, czas przejść do optymalizacji strony internetowej posiadanego salonu. Zadanie to jest wymagające, ponieważ konieczne jest zawarcie we wszystkich tekstach wcześniej wybranych fraz w taki sposób, aby tekst nadal był naturalny, przynosił wartość i jednocześnie zachęcał użytkowników do stania się klientami. Zadanie to nie jest łatwe, dlatego też radzimy, aby pozostawić je bardziej doświadczonym osobom, które zadbają o każdy aspekt treści.

Zmianie bardzo często musi ulec również nawigacja na stronie. Od momentu wdrożenia działań SEO wszystkie zakładki muszą być dopasowane do strategii. Warto pamiętać, że tu również można wkomponować frazy kluczowe, trzeba jednak mieć odpowiednią wiedzę. Ponadto istotna jest sama nawigacja i ilość kroków koniecznych do poczynienia, aby dostać się do najdalszych zakątków strony. Jeżeli jedna z podstron jest zanadto ukryta – zrób do niej odpowiednie przekierowania lub przeorganizuj strukturę witryny. To niezwykle ważne, ponieważ zagubiony użytkownik opuści stronę.

Linkbuilding w branży beauty

Linkowanie powinno być niezwykle ważną częścią procesu pozycjonowania strony z branży beauty. Wbrew pozorom pozyskanie wartościowego linku dopasowanego tematycznie do naszej działalności nie będzie trudnym zadaniem. Do dyspozycji mamy mnóstwo katalogów tematycznych, for internetowych, czy serwisów tematycznych.

Jeżeli budżet pracy na to pozwala, można pokusić się o współpracę ze znanym influencerem, czy blogerem. W ten sposób renoma salonu wzrośnie i zyskamy nowych klientów, którzy będą korzystać z naszych usług regularnie. Portale tematyczne można również wykorzystać, publikując w nich artykuły sponsorowane. To bardzo dobry sposób pokazania, że mamy odpowiednią dla naszej branży wiedzę, a przy okazji możemy w subtelnym miejscu umieścić link do wybranej podstrony, dzięki czemu część użytkowników czytających artykuł, odwiedzi naszą stronę.

Pozycjonowanie firmy z branży beauty zdecydowanie nie jest łatwym zadaniem. Konkurencja na rynku jest niezwykle duża, dlatego wpisanie się w najnowsze obowiązujące trendy jest obowiązkowe. Aby tego dokonać, niezbędna jest wiedza zarówno z pogranicza branży, jak i SEO, ponieważ konieczne może okazać się zidentyfikowanie metod promocji stosowanych przez konkurencję. Dlatego też zalecamy, aby pozycjonowanie salonu fryzjerskiego lub kosmetycznego pozostawić doświadczonej agencji, która powierzone zadanie wykona w najlepszy, możliwy sposób.

Backlink24